Hemvändardag

Det är en idé/plan jag har för försommaren 2013.
 
Men då ska också de olika resterna av gårdarna vara framröjda och utmärkta så att man kan gå å titta på dem.
 
Jag vill även ta kontakt med personer som har mycket foton så att man kan göra en foto utställning över byn.
 
Jag håller just nu på och släktforskar en del över min farfars släkt men det vore väldigt roligt att kunna visa lite släkthistoria kring varje gård. Eller åtminstone skriva lite om personerna som bodde i de olika gårdarna.
 
Måste även lösa problemet med parkering. I sommras gick det ju ganska bra eftersom att bilarna avlöste varandra då det var utspritt över 3 dagar och många timmar. Vid en hemvändar dag vill man ju gärna att alla kommer samtidigt så att alla hinner ses. Elelr kanske ska man satsa på en släkt i taget? å ta flera dagar under sommaren..

Det tåls att fundera på..
 
Men finns det ett intresse för detta? Skriv gärna era tankar kring det hela.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Korpåsen

Byn i Norra Hälsingland som ska få en chans att bli ihågkommen.

RSS 2.0