Väntar med spänning...

 ...på en offert i från gamla trähus i ljusdal. De var upp till oss och tog sig en titt på skolan och lovade att lämna en offert i 3 delar så att vi skulle kunna ha möjlighet att göra mindre arbeten och inte allt på en gång. Det fanns hopp iallafall och han dömde inte ut byggnaden. :)
 
Vintern har nu lagt sig och då är det svårt att göra så mycket praktiska grejer. Jag ska dock försöka lägga mer tid på sidan här och på att forska mer kring familjer, söka foton och historier medans jag både jobbar och pluggar.  Jag hoppas kunna bilda en förening nu under vårvintern/våren och genom den kunna börja söka bidrag. Sen hoppas vi självklart att även i år kunna ordna en öppet hus dag.
 
 
Sverker Källamn
2014-12-10 @ 21:01:46

Har vart på kommunarkivet i Bergsjö och undrar om någon känner till om lärare Anna Hanssons barn i Korpåsen - åren 1924/47 - hade två barn Lars och Jan.
Var finns de nu? Var Anna någon annanstans under denna tid? Har hört - att hon var i Kölsjön.
Stämmer detta? Tacksam för svar.

Svar: Oj, förlåt att det tagit tid för mig innan jag upptäckt detta inlägg. Tror jag har en del info om Lars och Jan. Min farfar gick i skola med dem om jag inte minns fel. Återkommer ikväll när jag har min egen dator att skriva från :)
Ida




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Korpåsen

Byn i Norra Hälsingland som ska få en chans att bli ihågkommen.

RSS 2.0